Не всички клиенти са еднакви. Това е картинката нарисувана от „Платформата за привличане на клиенти Custora“, в нейно скорошно проучване за електронната търговия и стойността на един клиент.
Клиентите с най-висока стойност идват от органичните търсения – 54% от средната стойност на клента (СК), следвани от PPC (Pay-per-click) и email рекламите.
Главното схващане сред хората е, че социалните мрежи имат основния принос към създаването на конверсия (превръщане на инвестицията в продажба). Проучването на Custora, обаче показва, че клиентите идващи от социалните мрежи дори не се доближават като конверсионна стойност до тези идващи от другите канали.Клиентите на фирми търгуващи онлайн, придобити чрез социалната мрежа Twitter имат 23% по-ниска СК от средната.
Не е учудващо, че email маркетинга, като канал за привличане на нови клиенти се радва на увеличаваща се употреба. В предишно проучване, извършено от Custora, бе показано, че email маркетингът води обедително пред социалните мрежи, като източник на конверсия за електронната търговия.
Данните на Custora дават по-голяма обоснованост на идеята за силата на email маркетинга като източник на конверсия. Всъщност, според доклада, привличането на нови клиенти чрез email маркетинг се е увеличило четири пъти за последните четири години.
Данните също така показват важността на органичното търсене за привличане на нови клиенти, което е все още по-високо от email маркетинга.
Данните за цитираното проучване са събрани през 2013 година от 86 онлайн магазина за продажби на дребно в САЩ от 14 различни индустрии и 72 милиона потребители.