Дали потребителите ги е грижа за последните Ви новини?

Важни ли са последните новини на началната страница

Много собственици на уеб сайтове изглеждат обсебени от идеята да включват секция с „последни новини“ на тяхната главна страница. Дали обаче това наистина е правилно решение? Някой грижа ли го е всъщност за новините?

Скорошно изследване върху поведението на потребителите (от топ британски университет) гласи:

По-малко от 1% от посетителите гледат новините в сайта (освен ако той не е новинарски)

Забелязва се, че страниците, които включват прес релийзи са типично задънена улица, като повечето от посетителите напускат сайта заради тях.

Това ми хвана окото и ме накара да подозирам, че в повечето случаи присъствието на последните новини на началната страница, на уеб сайта, е напълно излишно.

Потребителите идват с въпроси, не търсейки новини

Нека вземем предвид потребителското преживяване в сайтовете. Мнозинството от посетители идват във Вашия сайт, за да изпълнят задача. Ако сайтът Ви предлага услуга или продукт, вероятността тази задача да бъде четене на новини е изключително ниска. Вместо това, те посещават сайта Ви, за да решат, дали да направят поръчка или да се свържат с вас, ако вече не са го направили. Новините не влияят на нито един от тези сценарии.

Може да се твърди, че новините помогат на потребителя, да вземе решение за покупка. Това е така, защото новините обикновенно хвалят качеството на продукта или услугата, която се предлагат в сайта. Въпреки че разбирам тази позиция и приемам, че е правилно в някой ситуации, вярвам че има три причини това да не е чака така.

1. Новините са твърде индиректни/непряки

Първо, потребителите идват на Вашия сайт с набор от критерии, за да преценят и осъдят целесъобразността на вашия продукт или услуга.
Добрия уеб сайт трябва да се отнесе директно към тези критерии, а това не е нещото, което новините правят.

Новините могат да отправят критерии към хората косвено (като наблягат на качеството на предлагане), но това изисква потребителят да направи
опознавателен скок и да разгледа новините Ви. Би било много по-добре да адресирате своите критерии директно към тях, без нужда потребителя да разглежда новини.

2. Новините не успяват да се издигнат до своя потенциал

Второ, въпреки че новините имат потенциал да предоставят полезна информация, те рядко надвишават този потенциал. Вместо новинарска секция, в повечето сайтове изглежа на място, където пресата е умряла. Съдържанието обикновено е сухо, не-ангажиращо и фокусирано върху това, колко голяма е компанията, а не нуждите на потребителя. Не е достатъчно, например да пишете прес релийзи, за това как вашата компания е спечелила някаква награда. Вместо това, ясно обяснете как това е в полза на потребителя.

3. Новините заслепяват

Последно, защото новините са често безполезни. Имам подозрение (макар че аз не мога да го докажа), че потребителите остават слепи за тях по същия начин, както за банерите и рекламите. Започвам да вярвам, че потребителите просто игнорира новините като ирелевантност/не отнасящи се към темата, без дори да ги четат.


Моля, не ме разбирайте погрешно.
Не казвам, че новините трябва да бъдат изцяло премахнати от по-голямата част от уеб сайтовете. Просто казвам, че не заслужават място на началната страница в сайт за недвижими имоти, фирмени сайтове, ресторанти и др., където е толкова често срещано.

Вместо това, мисля че повечето организации трябва да преусмислят, как подхождат към новините, като ги направят по-фокусирани върху потребителските въпроси.

Ако трябва да избирам, в повечето случаи бих предпочел традиционен блог, вместо секция за новини. Този блог трябва да бъде насочен към съществуващите клиенти и да има акцент върху предоставянето на отлично обслужване и информация, като изгражда чувство за лоялност към клиентите.

Все още не сте убедени? Тогава защо не погледнете през Вашия Google Analytics и не забележите колко много (или колко малко) трафик получават Вашите новини. Подозирам, че въпреки позиционирането на главната Ви страница, много малко потребители кликват да четат никоя от Вашите внимателно изработени новини.

Дали потребителите ги е грижа за последните Ви новини?