До сега, Google направиха драматични промени през 2013. Това най-вече включва пуснатия през месец май Penguin ъпдейт. Оказа се, че той засегна най-силно малкия бизнес. След резкия спад, отбелязан от уеб мастърите, трафикът през Август леко се е повишил. Като отговор на ниския трафик, SEO оптимизаторите правят остър завой в тактиките си.
Компаниите, които използват нискокачествени СЕО услуги, се страхуват повече от всякога от Гугъл, особено след последните промени в търсачката. За съжаление, малкия и средния бизнес не е склонен да увеличава бюджета си за SEO оптимизация, независимо от твърде вероятните негативни последици. Ние Ви представяме четири причини, поради които е добре собствениците на такъв вид бизнес, да преосмислят:
1. Google Ви предупреди
Въпреки че Гугъл предупреди, че няма да толерира SEO практики, които се практикуваха в близкото минало, мнозина сметнаха това за обикновена PR стратегия. Е, както всички се убедихме – Не е!
Дори ако не сте били лично предупредени от Google, за наличието на неестествени линкове към и от сайта Ви, то те ясно предадоха посланието. За да имате дълготраен положителен ефект от SEO оптимизацията, трябва да наблегнете на качествено съдържание. Тъй като съобщението на търсачката е по-скоро в тяхна полза, то показва нуждата от това, да се съобразяваме със силата и в тази индустрия.
2. Възстановяването от поразил Ви Google ъпдейт е скъпо
Има доста уеб сайтове, които частично са се възстановили от Пандата на Гугъл, но всеки случай е различен (нивото на трафик, след промените, е различен при всеки от тях).
Техническите (on-site) проблеми се считат за най-лесни за оправяне и би трябвало бързо да се реагира. Дублираното съдържание трябва да бъде премахнато мигновено.
Непопълнени, чстично попълнени или грешни заглавия и мета описания трябва да бъдат редактирани. Оскъдното съдържание трябва да бъде заменено с истинско и изчерпателно такова.
Off-site проблемите, като неестествени и лоши връзки (линкове), обикновено са доста по-трудни за преборване. Иронията е, че комапниите са принудени да изпращат молби за премахване на линковете на други фирми, които преди това са били наети (платено им е) за тези връзки.
Малките фирми трябва да престанат с обмяната на лоши линкове и да прегърнат идеята за маркетинг чрез качествено съдържание.
Всички тези дейности струват скъпо. Находчивите собственици на бизнес гледат в бъдещето и решават да похарчат малко повече средства за SEO оптимизация (по-високо качество на услугата) сега, отколко да повтарят тази дейност и през 2014 година.
3. SEO оптимизацията се е сляла с маркетинга
Голяма част от малкия бизнес използва „пусни го и забрави“ SEO стратегия, считайки, че няма за какво да се притесняват, след като наемат външна фирма за SEO оптимизация. Това нарушава главното правило при аутсорсване на дейност – „Наемете външна фирма за да извършва дейността, но поддържайте строго наблюдение върху изпълнението“.
Не е учудващо, че много от малките фирми изпитват разочарование, съжалявайки, че не са отделили повече внимание при избора на SEO оптимизатор и изучаване на рисковете свързани със SEO оптимизацията.
Трябва да Ви бъде ясно, че вече SEO оптимизацията не се отнася към техническите науки, а се свързва с маркетинга и PR-а. Съобразителните собственици на фирми осъзнават стратегическата важност на оптимизацията в днешния дигитален свят. Поради тази причина, те се опитват да засилят присъствието на SEO-то в цялостната фирмена маркетингова стратегия. Лошото е, че има и много компании, които разполагат със SEO предимство, спрямо конкурентите си, но не се възползват от него.
Например всеки служител на фирмата е хубаво да има работен профил в Туитър и Фейсбук и там да споделя новини и публикации, свързани с компанията. Това ще помогне за разпространяване на съдържание и информация. Този вид съчетаване на СЕО оптимизация с маркетинга, ще привлече повече пари във фирмената касичка.
4. Възвръщаемостта на инвестициите (ROI) е все още висока
Данните показват, че SEO оптимизацията е все още добра инвестиция. Това не означава, че компаниите трябва да търсят по-евтини SEO услуги, а да изчислят каква е възвръщаемостта на вложените пари.
Заключение
Всички индустрии и технологии се развиват и променят през годините. SEO оптимизацията не се отличава от тях.
През последните години видяхме как оптимизацията за уеб сайтове се разви от пеленаче до юношество с помощта на ъпдейтите в алгоритъма на Гугъл. Докато SEO оптимизацията става все по-трудна и скъпа за изпълнение, възвръщаемостта на инвестициите се запазва на високо ниво, а това е един от най-важните показатели за една компания.