Чудите се, кое e най-добро за Вашия бизнес – SEO оптимизацията или Adwords рекламата? Разберете в статията по долу.
За да бъде вашият онлайн бизнес успешен или да съумеете оптимално да промотирате своята предприемаческа, търговска или друга доходоносна дейност в интернет, е необходима съвършена реклама. Всъщност, не само в глобалната мрежа, но и по принцип, приходите идват с рекламата. Един умен човек, който между другото е и лидер в областта на територията на страната добре го каза веднъж „Никой бизнес не е по-голям от своята реклама”. А днес, ние смело можем да допълним и още нещо – „Никой бизнес не е успешен, ако се откъсне от онлайн пространството”. Така, онлайн рекламата се превръща моментално в основна движеща сила за нововъзникнала фирма, както и главният фактор за съхраняване на задоволителните позиции на вече съществуваща и утвърдила се в индустрията и сферата си компания. Тук идва въпросът – какъв тип реклама да изберем за своя бизнес и какво е най-доброто решение за промотиране на уеб страницата в интернет?
Накратко, вие сте изправени пред две основни опции – SEO оптимизация и платена реклама. Всички добре познаваме SEO оптимизацията като технология и дълъг процес по промотиране на уеб сайта и онлайн ресурсите. Платената реклама обаче представлява PPC (pay per click) или плащане за всеки клик. При нея, вие плащате за всеки клик, който рекламодателят осигурява и който ще направи бъдещият ви клиент, за да повишава нивото на трафика в сайта ви. Най-популярната в днешни дни платена реклама е тази на Google. Тя е известна като Adwords и определено има свойте положителни качества. А напоследък по-голяма част от експертите твърдят, че Adwords е много по-добрият вариант от SEO оптимизацията. Вижте най-важните предимства и недостатъци на SEO оптимизация и Adwords рекламата и преценете, кой вариант би бил най-подходящ за вашия бизнес.
Adwords:
- Скоростта, с която вашият бизнес и сайтът ви ще наберат популярност чрез Adwords е в пъти по-висока от тази на обикновената традиционна оптимизация. Времето в крайна сметка е пари, а тромавата и бавна процедура по перфектно изградената SEO, определено ви губи и двете – и пари, и време.
- Сложността при Adwords е нулева. От друга страна, SEO може да ви изгуби и невероятно много нерви. Ако не сте експерт в оптимизацията или сте само начинаещ, SEO рекламата онлайн ще ви затрудни максимално.
- Ако ключовите ви думи нямат силна конкуренция, изборът за Adwords е повече от логичен. По същия начин, можем да кажем, че Adwords е много по-ефективна за реклама за събития, кампании и изобщо продукти и стоки с временен характер. С Adwords ще наберете предварително скорост, а със SEO дори може да закъснеете.
- В днешно време Adwords, категорично, е правилният и модерен избор според големите експерти. Пренебрегвайки платената реклама, вие ще си навлечете неуважението и пренебрежението от големите имена в областта.
- Adwords е гъвкава! Именно това прави този вид реклама толкова успешна. Тя ви позволява сами да определите бюджета за кампанията си. Така, малкият стартиращ бизнес може да плати минималните 0,10 лева за един клик, без да се лишава от другите екстри, необходими за всеки прохождащ в онлайн индустрията.
- Един от недостатъците на Adwords рекламата, е че в някой случай при недобра оптимизация на рекламната кампания, може да излезе доста скъпо от нетаргетирани кликове на потребители и конкуренти.
SEO Оптимизация:
- Доказана е, че голяма част от хората избягват, да цъкат върху сайтове в рекламното каре (Adwords рекламите) на резултатите при търсене. Първите три позиции от генерираните резултати (неплатени позиции) обират около 75% от трафика. Следователно, успеете ли, да класирате сайта си в топ 3 на резултатите, си гарантирате висок таргетиран трафик.
- Целта на SEO Оптимизацията, е да изстреля Вашия сайт на върха в резултатите от търсене. При професионално извършена оптимизация шансът сайта Ви, да бъде в топ 3 на резултатите е много висок.
- За разлика от Adwords, ако спрете, да плащате за SEO оптимизация, сайтът Ви няма, да изчезне на секундата от резултатите в класирането. Това означава, че оптимизирания сайт ще задържи трайно позицията си.
- Съвременните изисквания на търсачките са за сайтове, който са полезни за потребителя. Т.е те трябва да бъдат удобни и лесни за употреба и да съдържат ценно за потребителя съдържание. Точно тези изисквания са добре дошли, тъй като повишават стандарта, а оттам и качеството на сайтове в уеб пространството. Вие можете, да плащате за Adwords и да генерирате голям трафик към сайта си, но ако не сте спазили тези важни изисквания, има голяма вероятност потенциалните Ви клиенти, да излизат моментално от него. Това означава, че си прахосвате парите за Adwods реклама безрезултатно.
- Рядко се замисляме за хората в неравностойно положение, ако ние не сме от тях или някой наш роднина, или познат. Например, човек с нарушено зрение, за да използва интернет ползвотворно, трябва да използва специални програми или разширения, които изчитат текста на екрана. Когато една страница е добре оптимизирана, то човекът ще може, да се запознае по-пълноценно със съдържанието на сайта включително и какво представляват изображенията (картинки, графики, скици и т.н).
- При SEO оптимизацията не ви интересуват нетаргетирани кликове на потребители и конкуренти, защото не плащате пари на клик (PPC).
Като заключение, може да кажем, че големите компании не разчитат само на единия или другия вид онлайн маркетинг. Те рекламират, чрез AdWords и в същото време наемат професионалисти в SEO оптимизацията. Дори някой от тях имат собствени отдели, занимаващи се с тези дейности.
Няма спор, че избора межу SEO оптимизация, Adwords или и двете зависи от множество фактори – отрасъл на действие, конкуренция, клиенти, и др. Преценете сами от кое се нуждае Вашия бизнес, а срещнете ли някакви затруднения, не се колебайте, да ни потърсите!